Els homes regidors de la CUP Molins no llegiran el manifest institucional contra la violència masclista

En els darrers plens, els homes regidors del consistori han estat llegint el manifest tal com van acordar en junta de portaveus tots els grups municipals excepte la CUP que va mostrar la seva disconformitat. En aquest ple del mes de maig, el torn era per al nostre regidor Josep Raventós que, com a mostra de rebuig a la decisió presa, ha cedit l’espai a la regidora Estefania Castillo.

Fa molt de temps que la CUP estem expressant la nostra indignació davant d’aquesta situació. Seguim insistint en el fet que la violència masclista la patim les dones i que som nosaltres les qui hem de liderar la lluita feminista. És per aquest motiu que ha estat la regidora Estefania Castillo qui ha llegit el manifest.

Com hem expressat des de fa temps, no compartim aquesta idea d’igualtat que normalitza la incapacitat dels homes del consistori a retrocedir per tal que les dones puguem ocupar l’espai que ens pertoca. En la lluita feminista, els homes han de fer un necessari pas al costat. Han de ser les dones regidores qui liderin les iniciatives que es duen a terme en l'àmbit dels feminismes, com ho és la lectura mensual del manifest contra la violència masclista.

Des de la CUP, no volem només grans campanyes institucionals en dates assenyalades sinó que reclamem que s’aposti veritablement per polítiques feministes transversals que arribin a totes les àrees de l’ajuntament i que es demostrin també en actes institucionals com aquest.

Comissió Feminismes de la CUP Molins de Rei