Intervenció de la CUP en el ple de relleu de l'alcaldia del 14 de febrer

Com a CUP hem votat en blanc en la votació on s'ha escollit com a alcalde a Ramon Sànchez, tal i com vàrem decidir en l'assemblea oberta del passat 8 de febrer. I hem llegit aquesta intervenció:

Bona tarda, com a CUP agraïr a en Joan Ramon Casals aquests anys de dedicació a Molins tot i les moltes discrepàncies, i esperem molts encerts en aquesta nova etapa.

Esperem que tants anys de política municipal et serveixin per treballar a la generalitat per resoldre necessitats que sap bé que Molins i la resta de municipis necessiten: la generalitat ha d’assumir i dotar de pressupost les seves obligacions envers les Escoles Bressol, l’Escola de Música o la Residència de la Gent Gran que Molins necessita. Son responsabilitat de la Generalitat i esperem que treballi per revertir aquestes retallades.

Han sigut més de 12 anys i com sabeu, nosaltres sempre hem criticat la manca de renovació en la política i defensem màxim 8 anys consecutius, per no perdre el contacte amb el carrer, encara que hi ha qui porta encara més temps. Podriem compartir, doncs, la renovació però no en el moment actual, l’entenem en part com un gest electoralista que posa al futur cap de llista en una posició de màxima visibilitat. Tampoc compartim que l’ajuntament serveixi com a trampolí cap a la política supramunicipal.

Sap que ho havíem dit des de la oposició i des del govern: Molins de Rei necessitava, necessita i necessitarà un alcalde a dedicació total, amb les seves prioritats posades en l’estat intern de la casa, en aconseguir tirar endavant les polítiques del pacte i no en les dinàmiques de país, de generalitat o en la campanya electoral que ara ja ve. Creiem que no hi hauria la situació actual de la plantilla, farcida de pedaços i amb la percepció generalitzada de deixadesa, si hagués estat una prioritat del màxim responsable del govern i de l’ajuntament. Que quedi clar que també és un avís pel probablement nou alcalde Ramon Sanchez.

També hem de lamentar i evidenciar que no es podran executar alguns dels punts que crèiem més importants d’aquest pacte de govern i això pesa sobre l’assemblea de la CUP, ho sabeu internament i ho havíem de dir de forma clara públicament. És cert que teníem un any i mig però també és cert que eren coses més que possibles, com la Consulta sobre la Peatonalització del centre vila, l’inici de promocions d’habitatge públic, plans d’ocupació propis, municipalitzacions, una proposta profunda d’ordenances fiscals apostant per la tarificació de més del 50% dels preus de diversos serveis, o el reordenament de l’estructura directiva de l’ajuntament, rellevant els càrrecs de confiança.

No podem obviar que si parts del pacte de govern no es duran a terme a temps és per la situació de personal que hem heretat de l’anterior govern de CDC i PSC: unes polítiques clares d’estalvi en capítol 1, en personal, per disposar de més recursos econòmics ha comportat moltes vacants a places de l’ajuntament i el malestar generalitzat a la plantilla de l’ajuntament. Es va parlar durant 7 anys de Bon Govern per part teva, Joan Ramon, i del llavors tinent d’alcalde Xavi Paz, però el que hi va haver van ser unes polítiques molt negligents de precarització de la plantilla que ara estem patint i encara trigarem a restaurar. Des que vam entrar com a CUP a govern, tot i no ser una regidoria nostra, també hem dedicat moltes hores a Personal, i creiem que s’ha començat timidament el procés per resoldre els molts problemes existents però serà un procés llarg.

Amb aquest canvi d’alcalde que entenem en part per electoralista, les alçades en que ens trobem a pocs mesos d’eleccions, i vist que punts importants es quedaran sobre la taula fins al nou govern, l’assemblea de la Candidatura d’Unitat Popular no pot fer una altra cosa que donar per esgotat el pacte de govern i abstenir-nos en la votació d’un nou alcalde, queda ben poc ja per eleccions.

Amb això no volem dir que la CUP surti del govern: creiem que seria irresponsable marxar quan van maldades. Ens quedem per continuar treballant per aquells compromisos que vam prendre el desembre del 2017, perquè seguim creient, com ho feiem llavors, que són bons per Molins de Rei. I per donar el màxim compliment possible a les legítimes demandes del personal de l’Ajuntament.

Tot i les moltes crítiques, repeteixo, agraïm la teva dedicació personal per Molins, i destacar la teva implicació amb l'1 d'Octubre, on ens vam poder conèixer personalment. Bona sort en aquesta nova etapa.

Molins de Rei, a 14 de febrer de 2019