La 1a Setmana Xirgu potenciarà el teatre i la figura de la dona en ell

En motiu del 50è aniversari de la mort de Margarita Xirgu es posa en valor la seva figura a nivell nacional amb diversos actes, destacats els de Molins, lloc de naixement de l'actriu. A la nostra vila, la Setmana Xirgu es consolidarà per posar en valor cada any el teatre a nivell local i la figura de la dona en ell.

Durant la setmana del 26 de juny a 2 de juliol es durant a terme diferents actes. Per una banda es faran dos actes, un d'ells per recordar la figura de l'actriu amb una Biografia i un altre per analitzar el Mapa d'on va traçar la seva trajectòria i exili. També hi haurà uns tallers de teatre per qui es vulgui iniciar o aprofundir amb Ignasi Roda, que és escriptor, actor, director i pedagog de teatre, membre de l' Agrupació Dramàtica de Barcelona (ADB)".

I com a novetat es farà el 1r Concurs de Teatre Breu Premi Subirà, una modalitat que s'havia anat perdent en el panorama català, i que pren el nom del cognom matern de Margarita Xirgu i Subirà, per no invisibilitzar el cognom femení.

I per acabar, el dilluns 2 de juliol hi haurà l'acte de Proclamació del Premi de Teatre Memorial Margarita Xirgu amb la lectura del veredicte del jurat i amb una mica de teatre a càrrec del taller de teatre de la Setmana Xirgu. Podeu consultar el detall de tots els actes en el tríptic de la Setmana Xirgu.

El passat 25 d'abril es va fer un acte al Cementiri Municipal de Molins on es donava inici a l'Any Xirgu i que finalitzarà el 25 d'abril de 2019, coincidint amb el 50è aniversari de la mort de l'actriu molinenca. En aquest acte, el nostre company Carles Ros, com a Regidor de Cultura, va voler destacar que aquest memorial "vol posar en valor les dones, ja que les dones actrius han estat invisibilitzades en teatre".

Com a CUP creiem que cal recordar un dels aspectes que es donarà a conèixer durant tot aquest conjunt d'actes, com és el fet de l'exili de Margarita Xirgu, que es va veure forçat per episodis tan tràgics com l'assassinat del poeta Federico Garcia Lorca, que la va fer decidir no tornar de la gira que estava realitzant per Amèrica poc abans de l'inici del cop d'estat militar del juliol de 1936. I també volem destacar que Xirgu era un dona amb un fort compromís feminista perquè ella feia teatre per reivindicar la llibertat de la dona i la llibertat en tots els seus àmbits.

També us animem a consultar el programa d'actes de l'Any Xirgu que es desenvoluparan fins a l'abril del 2019 tant a la nostra vila com en d'altres municipis de l'entorn. Veure fulletó de l'Any Xirgu 2018-2019