La CUP decideix seguir treballant pel model de vila defensat en campanya des de l'oposició

Davant dels resultats de les eleccions del passat 26 de Maig, les militants i simpatitzants de la CUP Molins hem decidit que la candidatura ha de quedar-se a l’oposició ja que la correlació de forces no permet el govern sobiranista i d’esquerres que crèiem necessari. Tanmateix, com ja es va dir en campanya, des de la CUP no creiem que la sociovergència hagi de liderar l’Ajuntament i no votarà ni el Xavi Paz ni el Ramon Sánchez com a nou alcalde de la Vila. En tot cas, si se’ns fés arribar alguna proposta alternativa, estudiaríem sempre i quan vagi en la línia que hem defensat durant la campanya.

Els resultats de les eleccions municipals a Molins de Rei del passat 26 de març no han estat ni els desitjats ni els esperats per nosaltres. Dels 1937 vots del 2015 n’hem perdut 194. I diem que no eren els esperats ja que valorem molt positivament el creixement intern que hem viscut per la campanya, amb moltes incorporacions més que benvingudes, i el rècord de persones apoderades i “donant la cara” per la CUP, 183 (unes 35 més que fa quatre anys). Tot això ens fa valorar positivament una campanya no personalista, propositiva i transformadora que volem contrastar amb el resultat electoral.

El fet que els resultats no han estat els esperats es deu a una suma de diferents factors, entre els que destaquen dos: A nivell local, el govern tripartit -al qual vam entrar en un moment excepcional- no ha assolit els resultats esperats, en gran part degut al desgavell de personal creat per 7 anys de sociovergència, que ha impedit tirar endavant algunes de les propostes acordades en només un any i mig. D’altra banda, no ha ajudat gens la dinàmica nacional de concentració del vot en altres forces polítiques, tant un mes abans a les eleccions estatals, com el mateix dia a les europees, en les que la CUP no hi ha concorregut.

Tot i això, valorem molt bé que la CUP té una base sòlida de 1.700 votants, que han valorat positivament la feina feta i que consideren que és el millor projecte per a la Vila. Això ens ha permès que la candidatura no hagi baixat tant com en altres poblacions de l’àrea metropolitana.

A partir d'ara, l'assemblea de la CUP Molins iniciarem un procés d'enfortiment i creixement intern, treballant tant des del carrer com des de la institució per assolir els nostres objectius programàtics. Construir la vila que volem, en uns Països Catalans lliures, socialment justos i sostenibles, només ho podrem aconseguir si ho fem entre totes.

Per últim, tal i com vam acordar a la darrera Assemblea Oberta, en convoquem una de nova per al proper dijous 13 a les 19.30h a Sala d'Actes de la Federació Obrera (C/ Jacint Verdaguer 48).