Les 3 regidores de la CUP inicien el mandant anunciant la oposició al govern de Xavi Paz

Creiem que Molins necessita una època on l’Ajuntament no estigui liderat pels partits de la sociovergència, i per això cap dels vots de la CUP han anat per aquests partits. La sociovergència té la responsabilitat d’una època d’inacció politica, evitant debats claus necessaris per molins, i també és responsable del desmantellament de l’estructura interna de l’ajuntament, estalviant diners en personal per fer altres coses.

Intervenció al Ple d’investidura davant Xavi Paz

Abans de començar, deixeu-me recordar totes les preses polítiques i exiliades de l’Estat Espanyol. Les que son de partit i les que no, molt més invisibilitzades pels mitjans, especialment les dones.

Felicitats Xavi pel nou càrrec, i amb 7 de 21 regidors, un govern en minoria (per ara, que sapiguem).

Com hem dit abans, no hem votat a favor i ens hem votat a nosaltres mateixes. Nosaltres apostavem per poder fer un govern sobiranista i d’esquerres, però aquest es va quedar a 9 regidors.

Tampoc compartim la professionalització de la política i ets una de les persones que porta més anys vivint de la política a Molins de Rei.

Però avui com a llista més votada teniu l’alcaldia en minoria.

Aquestes setmanes després de les eleccions hem tingut l’oportunitat de reunir-nos amb la majoria de les forces d’aquest ajuntament. Segurament unes converses més humanes passada la tensió de la campanya. Bones voluntats per part de tothom que caldrà veure si son reals.

A nosaltres ens tindràs a la oposició, però amb una ferma voluntat de treballar amb qui calgui per fer avançar Molins, que ho necessita. I amb unes ganes extra de col·laborar per aconseguir objectius concrets, després d’haver iniciat tantes coses l’any i mig que hem estat governant.

Durant l’etapa que ara comença:

La CUP no participarà i denunciarem públicament tota política que vagi en contra dels interessos de la majoria.

• No a la professionalització de la política. No a uns sous desmesurats allunyats de la realitat de la població, que de mitja cobra uns 27.000 € bruts, el que significa que hi ha molta gent que ha de viure amb molt menys.
  • Tampoc per utilitzar l’ajuntament, que es de totes, com a agència de favors i per teixir complicitats clientelars en favor del partit.
  • No acceptarem que es reverteixin les accions iniciades durant aquest mandat. Salvar l’empresa pública, campanyes contra agressions masclistes, enfortiment de les polítiques i prespectiva LGTBI, tarifació progressiva aigua, Punt d’Informació Laboral, Pla d’Equipaments, entre d’altres…
  • I ens tindràs clarament en contra si es repeteix el que va passar durant la sociovergència: buidatge de l’estructura de l’ajuntament i precarització de la plantilla amb la conseqüent desmotivació.

Sí que ens tindràs al costat, si hi ha un diàleg real, i et fem una crida a treballar per:

• Un ajuntament a favor de tots els drets i les llibertats de les persones, davant l’auge del feixisme i l’autoritarisme dels poders fàctics de l’estat.
  • Tornar a cobrir les moltes vacants de l’estructura de l’ajuntament, i enfortir-la per liderar una nova etapa de grans debats que son necessaris. Però no si detectem res semblant a enxufisme
  • Obrir grans debats, sense por, per fer avançar molins:
    • residus i canvi climàtic.
    • apoderament ciutadà, molt més profund.
    • combat de tot tipus de discriminació motius opció sexual o de gènere.
    • mobilitat i l’excés de cotxes.
    • inversions i esforç econòmic per un pla de xoc en favor de les classes populars.
    • reorganització i eliminació de l’àrea de DIPEL.
    • estructura directiva al marge dels càrrecs de confiança del partit.
  • Impulsar pisos protecció oficial només de lloguer o models com cessió d'ús, sempre sense perdre la propietat pública. Posar els pisos buits al mercat, limitar els Turístics, i estudiar reserva d’habitatge per protecció oficial 30%.
  • Crear una Xarxa Educativa de Vila que inclogui els claustres dels centres educatius, el Consell Escolar Municipal (dotar-lo de més contingut pedagògic) i altres agents educatius del municipi.
  • Crear un Centre Municipal d’Apoderament Feminista i LGTBI.
  • Treballar per oferir un oci a les joves no consumista, especialment posar al centre l’etapa de l’Adolescència. També amb els espais que necessiten per desenvolupar models d’oci i socialització apoderadors.
  • Garantir la perspectiva feminista i de llibertats LGTBI a tota la institució.
  • Redactar i implementar protocol d'abusos en la infància.
  • Implantar un pla pilot del Porta a Porta durant els primers dos anys del mandat, complint el pacte d’alcaldes pel residu zero.
  • Municipalitzar el servei de jardineria durant el 2019 i l’abastament d’aigua i les llars d’infants durant el mandat.
  • Canviar els actuals Pressupostos Participatius per plans de barris en un màxim de dos anys.
  • Creure’s els drets dels animals, fomentar una cultura de respecte (també culinària) i aturar l’ús recreatiu dels animals.
  • Crear un Consell de Cultura com a espai de debat, i una aposta de planificació cultural estable i de qualitat.
  • Implantar l’illa de vianants al centre vila en un termini màxim de dos anys. i campanyes clares de desincentiu del vehicle privat.
  • Dotar la regidora d’habitatge amb dos treballadors més i, en sinèrgia amb Urbanisme, presentar una proposta de reserva d’HPO en noves promocions del 30%.
  • Reduir sous polítics i assignació de les figures de directors de serveis a personal de l’ajuntament i no a càrrecs de confiança
  • Dotar de dues persones de l’àrea de Participació/Apoderament, colze a colze amb la regidoria de barris i els plans de barri. Aprovar el Reglament de Participació Ciutadana ja iniciat, en línia d’un apoderament ciutadà real.
  • Inici en els primers pressupostos de la rehabilitació Planta 0 del Molí i del pre-projecte de l’Espai Mariona. Prioritzar equipaments i serveis davant la despesa en carrers simplement més macos.
  • Presentar propostes en el primer debat d’OOFF d’aprofundiment en tarifació social dels serveis de l’ajuntament i impostos (bonificacions IBI, tipus diferenciat 10% superior..)

Com que per ara, és en minoria, aquest govern necessitareu negociar. Aquesta minoria també vol dir que hi ha altres majories possibles.

Estem disposats a parlar i construir consensos, però sabeu que el nostre programa és clar i sòlid i fa anys que el defensem.

Quines taules de debat es crein les properes setmanes, quina proposta d’ordenances fiscals i de pressupostos rebem, etc definiran la relació de la CUP amb el proper govern

Molts encerts en aquesta nova etapa.

Obrir grans debats, sense por, per fer avançar molins:
- residus i canvi climàtic.
- apoderament ciutadà, molt més profund.
- combat de tot tipus de discriminació motius opció sexual o de gènere.
- mobilitat i l’excés de cotxes.
- inversions i esforç econòmic per un pla de xoc en favor de les classes populars.
- reorganització i eliminació de l’àrea de DIPEL.
- estructura directiva al marge dels càrrecs de confiança del partit.

i molt més!