Nou Servei d’Atenció Integral LGTBI de Molins

Recentment s’ha signat l’acord de desenvolupament del Servei d’Atenció Integral LGTBI de Molins de Rei. Anteriorment, el passat mes de maig, la nostra companya Laura Munt, com a regidora de Feminismes i Alliberament LGTBI va participar en la creació del SAI del Baix Llobregat.

El SAI és un servei d’atenció, assessorament, acompanyament i informació destinat a tota la població en general però en especial a aquelles persones LGTBI (lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals) que hagin patit, pateixin o estiguin en risc de patir alguna situació de discriminació per raó d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere.

És de caràcter gratuït i municipal, i estarà ubicat a les dependències de Ca n’Ametller (C/ Jacint Verdaguer 95 bis) i cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 936803731. Des del servei, per tant, s’ofereix informació i assessorament entorn de totes aquelles qüestions que tenen a veure amb l’interès de conèixer aspectes vinculats amb les persones, realitats i recursos LGTBI, ja sigui per temes personals, professionals o formatius.

Des de la CUP creiem que la implantació dels SAI en els municipis de forma coordinada amb la Generalitat de Catalunya són positius però també cal exigir al govern del Principat que desenvolupi de forma efectiva la Llei 11/2014 per a garantir els drets LGBTI i per erradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia. I això passa per dotar pressupostàriament les partides relacionades amb l’aplicació d’aquesta llei aprovada fa més de 4 anys i per reforçar l’estructura del departament per poder tramitar totes les denúncies que presenten persones particulars o organismes com l’Observatori contra l’Homofòbia.